BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, December 22, 2010

About me : saya suka menulis kata-kata yang mungkin manis

                                   

  • Awak Sayang Saya ?
          Infiniti Saya Sayang Kt Awak !
          Awak Benci Saya ?
          Cium Kaki Aku Pown Aku Takkan Suka Kat Kau !

          Awak Nak Nombor Fon Saya ?
          Minta Sendiri Tau !



Inilah blog saya, sebenarnye saya tak kisah langsung pon kalau ade orang bace blog saye atau tak, tapi ape yang saye nak beritahu adalah, saya menulis blog ini atas tujuan meningkatkan kualiti karangan Bahasa Melayu saya. saye x boleh melupekan bahasa yang saye sayang. Selain itu, menulis blog ini mungkin dapat membuatkan kita lebih senang mendapat idea dengan cepat. Contonhnye, waktu menulis sebuah karangan di dalam apa-apa peperiksaan, kita akan lebih mudah mendapatkan banyak idea. Dalam kata lain, otak kita pantas menyerap idea.Oleh yang demikian, saya merancang akan tulis blog ini dari muda hingga ke tua(insyallah).dan satu lagi saya nk beritahu kalian semua,blog ini lah tmpt saye meluahkan rasa isi hati saya yang berbunga bagai taman lah(pape jer) .ok mulanya disini saya ingin bercerita sedikit tentang hidup saya di atas muka bumi yang indah ini.1st korang perlu tahu sifat saya !act saya adalah seorang insan yang mungkin agak baik(bajet kan),tidak suke bergaduh(kalau ada gaduh,mesti action jer),saya bukan seorang insan yang begitu sempurna ada kelemahan diri,saya nih agak pemalu jugak org yer (hihihi segan2 gitu),saya jugak bkn seorang manusia yang suke menyebuk hal orang,kecuali lah dia seorang yang penting bagi saya,saya tertaye diri saya selama nih,kenape saya dihidupkan di atas muka bumi,dan mengape tuhan memberi peluang saya dilahirkan dimuka bumi ini,saya konfius,saya xtahu kenape?kenape?kenape? adakah seperti org pencerramah yg selalu kata : "tujuan adik2 hidup di atas muka bumi nin kerna,satu adalah menyembah tuhan yang agung "ALLAH",dua adlah berbuat baik selalu kepada ibu dan ayah kita,ketige mencari ilmu sampai akhir hayat,keempat mempunyai akhlak yang mulia .fullstop.tapi kenape saya tidk lagi boleh buat berbuat sedemikian gituh,seperti pencermah2 selalu katekan,saya dah bayak kali dgr ceramah,tetapi kenapa saya tidak dpt boleh menginsafkan diri,adakah hitam sgt hati saya,adakah batu sgt hati saya,adakah saya nih jahil sgt *tapi xdek lah smp jd jenayah kan),kalau saya tidak boleh berbuat sebegitu,mengapa saya hidup di dasar muka bumi ni,layakkah saya hidup????? hurm...ape yang harus kubuat ialah menunngu hidayah dari ilahi,pasrah jer ape yg ditimpa...



p\s : ape yang saya cerite nih mungkin benar,atau mungkin palsu.sebenar ye selama saya hidup ni adalah tujuan mencari ape makna kehidupan sebenar. :)





0 comments:

my song